Debussy & Ravel & Satie

A 19. század végén Párizsban újra felpezsdült a művész élet, újra a központ volt évekig, mint ahogy Chopin, Heine, Hugo, Liszt korában a század elején.

A romantika végén rengeteg különleges irányzat jelent meg, impresszionizmus, minimalizmus, dadaizmus. Ezeket az stílusokat a zenei világ is követte, három legnagyobb név Debussy akinek ebben az évben lesz a 150. születésnapja, Ravel és a mellőzött Erik Satie. Debussy volt a legnagyobb hármuk közül, mai napig méltán sokat játszott szerző, bár Ravel-t sem kell félteni ám Satie-t valamiért elfelejtették a zongoristák. No nem arról van szó hogy el lenne feledve, sok filmben felcsendül valamelyik Gymnopédie vagy Gnossienne, de koncertzongoristák műsorában nagyon ritkák sajnos.

Először Debussy 2 prelűdje Maurizio Pollini-től aki év elején ünnepelte a 70. születésnapját, aztán Ravel-től a Pavane zongora változata Cyprien Katsaris-tól és végül Satie-tól az első Gnossienne Alessio Nanni-tól.